رسانه و تبلیغات
از گذشته تابهحال رسانه و تبلیغات همیشه موردتوجه صاحبان کسبوکار بوده است زیرا که یکی از موارد مهم در مسیر گسترش کسبوکار تبلیغات در رسانهها است. شتابدهنده حوزه رسانه و تبلیغات حامی ایدههای افراد در این راستا بوده و مشاوره و حمایتهای مالی، میتواند ایدهها را به عمل تبدیل کرده و فرصتهای بینظیری را ایجاد کند. شما هم میتوانید از این حمایتها برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
رسانه Media در لغت به معنی رساندن میباشد و ابزارها و وسیلههایی هستند که از طریق آن پیامی از طرف فرستنده به گیرنده انتقال میشود. بهطورکلی هر وسیلهای که بتوان برای ارتباط به کاربرد را رسانه میگویند. رسانه به کانالهای ارتباطی اطلاق میشود که از طریق آنها اخبار، موسیقی، فیلم، آموزش، پیامهای تبلیغاتی و سایر اطلاعات منتشر میشود.
درگذشتههای دور، انسانها برای انتقال پیام به یکدیگر ناچار بودند تا از راههایی مانند دود و آتش، چارپایان، پرندگان و تلگراف استفاده کنند؛ اما امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی و فناوری، پیامها میتوانند از راههای سادهتری مانند اینترنت، تلویزیون، گوشی هوشمند، تلفن، روزنامهها، مجلات و ابزارهای الکترونیکی فرستاده شوند.
ازآنجاییکه تمامی کسبوکارها برای پیشرفت نیاز به دیده شدن هستند، تبلیغات رسانهای میتوانند این نیاز را برای کسبوکارها فراهم سازند. رسانههای تبلیغاتی به آن دسته از رسانههای جمعی گفته میشود که صاحبان کسبوکار از آن برای تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود بهره میگیرند. یادگیری استراتژیهای تبلیغاتی در این عصر از تکنولوژی که رشد چشمگیری داشته، میتواند برای کسبوکار شما مفید و رقبایتان را پشت سر بگذارید. استفاده از ذهن خلاق در تولید تبلیغات، تأثیر مثبتی در رشد کسبوکار شما خواهد شد. باید برای موفقیت در تولید تبلیغات از یک شتابدهنده حوزه رسانه و تبلیغات کمک بگیرید. در این مسیر، شتابدهنده حوزه رسانه و تبلیغات حامی ایده های خلاق افراد می باشد.
در رسانههای تبلیغاتی پیامی در مورد کیفیت یک محصول یا خدمات از فرستنده به گیرنده منتقل میشود. یکی از مهمترین نگرانی هر کسبوکار در بازاریابی و تولید تبلیغات، انتخاب رسانه مناسب است. معمولاً رادیو، تلویزیون و گوشیهای هوشمند میتوانند از بهترین رسانههای انتقال این پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان باشند چراکه افراد زیادی از این رسانهها استفاده میکنند پس میتوانند یک بستر خوب برای انتقال پیامی مبنی بر تبلیغات به مخاطبان باشند.
بازاریابان با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوانند با مخاطبان در ارتباط باشند. بازاریابی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی میتواند بیشتر از تبلیغات درون تلویزیونها، مخاطب را به برند و محصولات جذب کند؛ زیرا مشتری میتواند در رابطه با محصولات یا خدمات کسبوکار سوا لاتی بپرسد که این امکان در تبلیغات تلویزیونی موجود نمیباشد.
اهمیت رسانه تبلیغاتی
امروزه برخلاف چند سال گذشته، رسانههای مختلف سریعتر و آسانتر در اختیار مردم قرار دارند. همانطور که اشاره کردیم، انتقال پیام و مفاهیم از فردی به فردی دیگر باوجود اینترنت و شبکههای اجتماعی مثل قبل دشوار نیست. رسانهها بااینکه مزایا و معایبی دارند، اما برای کسبوکارها منابع سودرسانی هستند. پس برای کسبوکارها واجب است تا بودجهای برای تبلیغات رسانهای در نظر بگیرند.
از طرفی تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدماتی ارائه میدهند فراواناند. رسانههای تبلیغاتی این امکان را به مشتریان میدهد تا با تمامی برندها و خدمات آنها آشنا شوند. همچنین کمپین تبلیغاتی به برندها کمک میکند تا در مورد برندتان جنجال و سروصدا ایجاد کنید و با ایجاد تبلیغات هدفمند و خلاقانه موجب افزایش آگاهی مشتریان از برند شما میشود.
انواع رسانههای تبلیغاتی
با توجه به اینکه رسانههای تبلیغاتی روزبهروز تنوع بیشتری پیدا میکنند و هزینهها برای تبلیغات بالا میرود، انتخاب رسانهی مناسب برای بازاریابی و تبلیغات، کار دشواری میشود. هرکدام از رسانههای تبلیغاتی، ویژگی خاص خودش را دارد که از آنها باید بر اساس اهداف و بودجه تبلیغاتی مدنظر استفاده کرد. پس کسبوکارها، برای گزینش رسانه مناسب نیازمند این هستند که مزایا و معایب هر یک از رسانهها را ارزیابی کنند.
رسانه چاپی
این نوع رسانه تبلیغاتی متشکل شده از روزنامهها، مجلات، آگهینما، تابلو، بروشور، کاتالوگ و سایر موارد چاپی که هم از مخاطبان بالایی برخوردار میباشد و هم هزینه بالایی دارد. رسانههای چاپی از طریق فوتوکپی و بهصورت الکترونیکی و یا مکانیکی ایجاد میشوند. علاوه بر این، تبلیغات چاپی دارای تاریخچه میباشند که این موضوع آن را از بقیه رسانههای تبلیغاتی متمایز مینماید و تبلیغکنندگان باید به این مسئله اهمیت بدهند. رسانه های چاپی از روش های سنتی و دیرینه در تاریخ تبلیغات می باشند؛ پس با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی بهتر است که از رسانههای مدرن تری در تبلیغات خود استفاده کنید.
رسانه آنلاین
با توجه به پیشرفت روزافزون اینترنت و فضای مجازی و افزایش روزبهروز مخاطبان و کاربران اینترنتی، کسبوکارها از آن بهعنوان رسانه تبلیغاتی استفاده میکنند. مردم وقت آزاد خود را صرف بازدید از شبکههای اجتماعی از طریق اینترنت میکنند و این موضوع یک فرصت طلایی برای کسبوکارهایی است که میخواهند به طریقی، کسبوکار خود را تبلیغ نمایند. تقریباً بیش از 60 درصد مردم جهان به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند پس این نوع رسانه را میتوان یک رسانه تبلیغاتی کمهزینه با میزان مخاطبان متوسط دانست.
رسانه تبلیغات محیطی
بیلبوردها، دیوارنویسیهای تبلیغاتی، تبلیغات روی بدنه اتوبوس و تلویزیونهای شهری همگی جزوی از تبلیغات محیطی هستند. این نوع تبلیغات فقط مختص کسانی است که در خیابانها یا پیادهروها در حال سفر به مقصدیاند. شرکتهای کسبوکار برای افزایش بازدید از این نوع تبلیغات و آگاهی مردم از برندشان، اندازه بیلبوردها را افزایش میدهند و یا آنها را به راههای ارتباطی نزدیکتر میکنند و در نقطهای قرار میدهند که بهآسانی در معرض دید مخاطبان باشد. مخاطبان این نوع از تبلیغات محدود میباشند و هزینه اندکی موردنیاز است.
تبلیغات موبایلی ( تلفن همراه )
با استفاده بیشتر مردم از تلفنهای همراه و گوشی هوشمند، صاحبان یک کسبوکار تصمیم گرفتند تا از این وسیله بهعنوان یک ابزار برای کسبوکار خود استفاده کنند. تبلیغ در گروههای شبکههای اجتماعی، تبلیغات درون برنامهای و ارسال پیامکهایی مبنی بر تبلیغ فعالیتهایی هستند که کسبوکارها با استفاده از رسانههای موبایلی انجام میدهند تا محصولاتشان بازدید بیشتری داشته باشند. کاربران این نوع از رسانهها متوسط و هزینه متوسطی موردنیاز است.
رسانه تبلیغاتی و شتابدهنده تحلیلگران
در مسیر گسترش یک کسبوکار تبلیغات رسانهای یکی از اصلهای مهم به شمار میرود و تأثیر زیادی در پیشرفت آن دارد. همین امر باعث شده که افراد زیادی به این سمت جذبشده و درآمد خوبی را به دست آورند.
شتابدهنده تحلیلگران حامی تمامی ایدهها در راستای رسانه و تبلیغات میباشد که با حمایتهای مالی، آموزش و منتورینگ کمک میکند تا افراد بتوانند ایدههای خود را به واقعیت تبدیل کنند. اگر شما هم در این حوزه ایدهای دارید که نیاز به همکاری دارد میتوانید با ما در این زمینه همکاری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
آخرین مقالات
حمایت از ایده ها و استارتاپ ها در تبریز
تبریز، به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در ایران، توانسته
مشاوره تجاری سازی در تبریز
مشاوره تجاری سازی در تبریز یکی از مهمترین عوامل موفقیت
سرمایه گذاری در تبریز
تبریز یکی از مهمترین شهرهای ایران در زمینه اقتصادی و