جذب تیم‌های استارتاپی

شتابدهنده تحلیلگران، بهترین حامی تیم‌های استارتاپی و کسب‌وکارهای نوپا می‌باشد که با دارا بودن تمامی امکانات شتابدهی می‌تواند طرح اولیه را از صفر تا صد برساند شما هم می‌توانید تیم خود را در شتابدهنده به ثبت رسانده و از تمامی امکانات شتابدهنده تحلیلگران برخوردار شوید.

جذب تیم های استارتاپی شتابدهنده تحلیلگران

روند جذب تیم‌ها و شرکت‌ها

در شتابدهنده تحلیلگران تیم‌های منتخب از حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای برخوردار ‌می‌شوند و منتور های حرفه‌ای شتابدهنده طرح را در طول مسیر همراهی می‌کنند تا بدون هیچ‌گونه مشکلی، یک ایده به یک کسب‌وکار سودآور تبدیل شود.

تیم‌های شتابدهنده تحلیلگران در تمامی زمینه‌ها تحت پوشش بوده و با کمترین ریسک در مسیر خود رو به رشد هستند و اشخاصی که یک تیم استارتاپی داشته باشند می‌توانند تحت حمایت‌های شتابدهنده تحلیلگران قرار بگیرند.

مراحل جذب تیم در شتابدهنده تحلیلگران در پنج فاز به‌صورت زیر اجرا می‌شود:

شتابدهنده تحلیلگران با دارا بودن تمامی امکانات و خدمات لازم جهت شتابدهی، حامی تیم‌های استارتاپی می‌باشد که افراد نوآور می‌توانند در آن شروع به فعالیت کرده و از مزایای شتابدهی تیم‌ها برخوردار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

شتابدهنده دانش بنیان تحلیلگران

فاز فراخوان و انتخاب طرح‌های اولیه

در مرحله اول از جذب تیم‌ها، شتابدهنده تحلیلگران فراخوان‌هایی برای جذب ایده‌ها و نوآوری‌ها منتشر می‌کند تا افرادی که در زمینه‌های مختلف کسب‌وکاری ایده‌ای نوین دارند، در این فراخوان شرکت کنند. افرادی که در این فراخوان‌ها شرکت می‌کنند باید منتظر داوری عوامل شتابدهنده تحلیلگران باشد. بعد موافقت هیئت‌داوران تیم موردنظر به مرحله بعدی انتقال می‌یابد که انتخاب طرح اولیه شامل مراحل زیر می‌باشد:

  1. ثبت‌نام از طریق وب‌سایت شتابدهنده
  2. پر کردن کاربرگ ها
  3. ارسال طرح
  4. بررسی اولیه توسط کمیته ارزیابی
  5. جلسه حضوری یا مجازی
  6. ارائه اطلاعات لازم توسط استارتاپ
  7. ارزیابی نهایی ایده
  8. پذیرش و تدوین برنامه عملیاتی
و انتخاب طرح اولیه شتابدهنده تحلیلگران

فاز استقرار

شتابدهنده تحلیلگران


پس از اتمام مراحل ا‌ولیه امکانات لازمه جهت حضور تیم‌ها در شتابدهنده قرار داده می‌شود. این امکانات را می‌توان به دو بخش فضای کار اشتراکی و فضای کار اختصاصی تقسیم کرد.
فضای کار اشتراکی شامل امکاناتی مانند اینترنت پرسرعت، کمد قفل‌دار، میز و صندلی و سایر‌ وسایل موردنیاز کار می‌باشد.
فضای کار اختصاصی دارای دو نوع اتاق و واحد مستقل است که در نوع اول اتاق به‌صورت یک فضای اداری با امکانات رفاهی مجزا و‌ مستقل بوده و در نوع دوم واحد مستقل به‌صورت یک فضای اداری با امکانات رفاهی اختصاصی می‌باشد که این فضاها دارای امکاناتی مانند اینترنت پرسرعت، مبلمان اداری، سرویس بهداشتی و‌ آبدارخانه هستند. علاوه بر تمامی موارد ذکرشده، اتاق جلسه، فضای رفاهی و فضای کارگاهی نیز در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد تا به بهترین شکل بتوانند طرح خود را گسترش دهند.

فاز پیش شتابدهی

در مرحله پیش شتابدهی، تیم‌ها در شتابدهنده تحلیلگران مستقرشده و دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی لازم را می‌گذرانند. سپس سرمایه اولیه در اختیار تیم‌های منتخب قرار داده می‌شود که با استفاده از این سرمایه بتوانند طرح خود را به مرحله تعیین‌شده برسانند.

تعیین مراحل روند پروژه توسط عوامل شتابدهنده برحسب هر طرح مشخص می‌شود. در مرحله پیش شتابدهی تیم‌هایی که سرمایه اولیه در اختیارشان قرار می‌گیرد، موظف‌اند در مدت‌زمان تعیین‌شده، طرح را به مرحله مشخص‌شده برسانند تا بتوانند از سایر‌ خدمات و امکانات تیم‌ها استفاده کنند.

اگر چنانچه تیمی نتواند از این سرمایه به‌درستی استفاده کند و طرح اولیه پروژه را به نتیجه نرساند، باید تمام مبلغ پرداخت‌شده را به شتابدهنده بازگرداند.

شتابدهی شتابدهنده تحلیلگران

فاز شتابدهی

شتابدهنده تحلیلگران

تیم‌های منتخب پس از گذراندن ۶ هفته زیر نظر منتورهای مجموعه و پس از تائید، وارد مرحله شتابدهی می‌شوند.
در مرحله شتابدهی، تیم‌هایی که در اختیارشان سرمایه اولیه قرار داده‌شده، باید بتوانند در طرح، خود را به سطح تعیین‌شده برسانند تا با داوری عوامل شتابدهنده تحلیلگران به مرحله بعدی انتقال‌یافته و با حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای به طرح نهایی برسد. در حالت کلی، شتابدهی به سه سطح تقسیم می‌شود:

  1.  شتابدهی کامل
  2. شتابدهی میانی 
  3. شتابدهی پلاس

سطوح شتابدهی

Picture4 1

شتابدهی کامل عبارت است از اجرایی کردن ایده‌ها از شروع تا ورود به بازار کار. در این سطح از شتابدهی، تیم‌هایی که در مراحل پیاده‌سازی ایده خود نیاز به آموزش، مشاوره فنی و تخصصی و سرمایه اولیه دارند یا کار بر روی محصول خود را آغاز کرده‌اند ولی سرعت پیشرفتشان بسیار پایین است، از خدمات مالی و اعتباری که شامل ارائه تسهیلات لازم در قالب اعتبار خدماتی و اعتبار تحقیقاتی که برای نمونه‌سازی محصول بهره‌مند می‌شوند و پس‌از آن می‌توان به جذب سرمایه و ارائه برای سرمایه‌گذاران اقدام نمود.

شتابدهی میانی به‌منظور نهایی کردن ایده‌هایی است که بخش‌هایی از آن انجام‌یافته است. در این سطح از شتابدهی، تیم‌هایی که در مراحل پیاده‌سازی ایده خود نیاز به آموزش و کمک‌های فنی و تخصصی دارند و کار بر روی محصول خود را آغاز کرده‌اند ولی نمی‌توانند با همان شتاب اولیه پیش بروند، از خدمات مالی و اعتباری که شامل ارائه تسهیلات لازم در قالب اعتبار خدماتی و اعتبار تحقیقاتی برای نمونه‌سازی محصول، بهره‌مند می‌شوند که محصول قابل‌عرضه در بازار برای مشتریان باشد و بتوان برای جذب سرمایه و ارائه برای سرمایه‌گذاران اقدام نمود.

هدف از شتابدهی پلاس تنها سرمایه‌گذاری و ورود به بازار کار است. در این سطح از شتابدهی، تیم‌ها به محصول نهایی رسیده‌اند ولی در ارائه محصول به بازار و جذب سرمایه‌گذاری مشکل‌دارند که در آن تیم‌ها از خدمات مالی و اعتباری که شامل ارائه تسهیلات لازم برای ثبت برند، تولید انیمیشن‌ها و موشن گرافیک‌های معرفی محصولات، طراحی و اجرای سایت معرفی، تبلیغات در فضاهای مجازی، ارائه ریپورتاژ خبری و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بهره‌مند می‌شوند.

فاز ارائه نهایی (Demo Day) و جذب سرمایه

پس از طی شدن دوران شتاب‏دهی و آماده شدن تیم‌ها برای ارائه طرح خود، یک روز به‌عنوان روز ارائه انتخاب و در آن سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها دعوت می‌شوند تا از کارهای انجام‌شده توسط استارتاپ ها آگاه شوند. پس‌ازاین روز ارتباط بین استارتاپ ها و شتابدهنده همچنان با برنامه‌های بعدی شتابدهنده حفظ خواهد شد.

در این مرحله، طرح نهایی تیم آماده بوده و شتابدهنده تحلیلگران به دنبال جذب سرمایه برای طرح و گسترش آن می‌باشد که در پایان این مرحله، طرح موردنظر به جایگاه برندینگ رسیده و در حالت درآمدزایی می‌باشد.

ازجمله اقداماتی که در این فاز انجام می‌گیرد، عبارت‌اند از:

نهایی و جذب سرمایه

مهم‌ترین قسمت کار تیم‌ها، ارائه آن‌ها در روز نهایی برای منتخبی از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری می‌باشد که توسط شتابدهنده تحلیلگران از طریق شبکه‌های ارتباطی و سرمایه‌گذاری دعوت می‌شوند. پس از طی کردن دوره شتابدهی، در این روز هر تیم باید در یک فرصت ۱۵ دقیقه‌ای به معرفی تیم و ارائه طرح خود بپردازد. پس‌ازآن ارتباط مستقیم بین تیم و سرمایه‌گذار توسط شتاب‏دهنده تحلیلگران برقرار می‌شود تا مذاکرات لازم انجام و نتایج نهایی حاصل شود.

طرح موردنظر در تمامی نمایشگاه‌ها و سمینارهای داخلی و خارجی جهت جذب سرمایه معرفی و ارائه می‌شود تا تیم‌ها بتوانند در تمامی عرصه‌ها برای طرح خود سرمایه‌گذار جذب کنند.

پس از روز ارائه، شتاب‏دهنده تحلیلگران ارتباط مستمری با سرمایه‌گذاران و استارتاپ‏ ها خواهد داشت و جلسات منظمی را برای ادامه ارتباطات و همکاری‌های بین آن‌ها برگزاری خواهد داشت. این پیگیری‌ها و ارتباطات تا زمان به حصول رسیدن طرح از سوی شتاب‏دهنده ادامه پیدا خواهد کرد.

تمامی رویدادها از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شوند و ارائه تیم‌ها بر روی وب‌سایت شتاب‏دهنده برای بهره‌برداری سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

مشخصات فارغ‌التحصیلان هر دوره در شبکه فارغ‌التحصیلان شتاب‏دهنده ثبت می‌شود و از آن‌ها در دوره‌های بعد دعوت می‌شود تا تجربیات خود را در اختیار تیم‌ها قرار دهند و در روزهای ارائه حضورداشته باشند.

فاز پساشتابدهی و خروج

و خروج شتابدهنده تحلیلگران

در زمان پسا شتابدهی طرح موردنظر به پیشرفت‌های بزرگی دست‌یافته و کاملاً در مسیر خود قرارگرفته است. شتابدهنده تحلیلگران در دوره‌های بعد از شتابدهی و ارائه نهایی به سرمایه‌گذاران نیز در کنار تیم‌ها در مسیر رشد بهتر و تبدیل‌شدن به یک شرکت، بزرگ همیار تیم‌ها خواهد بود و تمامی تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

شتابدهنده تحلیلگران از تمامی امکانات خود برای پیشبرد اهداف تعریف‌شده و بهبود شرایط تیم‌ها استفاده خواهد نمود؛ اما در صورت نیاز برای خروج از تیم بنیان‌گذار، از روش‌های مختلفی که برای هر دو طرف مناسب باشد و به آینده رو به رشد تیم‌ها آسیبی وارد نشود، استفاده خواهد نمود که در ادامه، برخی از روش‌های پیشنهادی برای خروج ارائه می‌گردد.

گزینه‌های خروج از استارتاپ

اصلی‌ترین استراتژی خروج شتابدهنده تحلیلگران، فروش سهام به شرکتی بزرگ‌تر در صنعت مورد فعالیت یا صنعتی مشابه در ازای دریافت وجه نقد، سهام شرکت خریدار و یا ترکیبی از این دو می‌باشد. هدف شرکت‌های بزرگ‌تر از تملیک، بهره‌مندی و به‌کارگیری محصول و یا تکنولوژی بکار رفته است به‌گونه‌ای که مزیت رقابتی، درنهایت به افزایش سود اقتصادی منجر گردد. درواقع اساس این نوع از تملیک، هم‌افزایی پیش‌بینی‌شده بین محصول و یا خدمت ارائه‌شده توسط شرکت موجود و شرکت بزرگ‌تر است.

یکی دیگر از استراتژی‌هایی که شتابدهنده تحلیلگران در گزینه‌های خروج خود دارد روش ادغام و تملیک می‌باشد که این فرآیند شامل ادغام دو شرکت مشابه و هم‌اندازه (Merger of equals) و خرید یا تملیک (Acquisition or takeover) شرکت موجود توسط شرکتی مشابه است. تفاوت دو فرآیند نامبرده در تشکیل و عدم تشکیل شرکتی جدید است. به‌طورکلی در حالت ادغام، شرکتی جدید ایجاد می‌شود حال‌آنکه در تملیک، تغییری در نام و برند خریدار پس از خرید شرکت هدف ایجاد نمی‌شود. هدف از این فرآیند که در آن شرکت توسط شرکتی مشابه خریداری می‌گردد، افزایش کارایی، سهم از بازار و درنهایت سود اقتصادی شرکت خریدار است.

پس‌ازاینکه شرکت پیش‌نیازها و شرایط لازم برای عام شدن را محقق کند، با پشت سر گذاشتن مقدمات لازم عرضه اولیه سهام، بخشی از سهام را به‌صورت عمومی و برای نخستین بار به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بورس بفروش می‌رسد.

با ما شتابدهنده تحلیلگران 1

کارشناسان شتابدهنده حوزه جذب تیم همه‌روزه پاسخ گوی بازدیدکنندگان سایت می‌باشند جهت دریافت مشاوره رایگان و ارتباط با ما از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

آخرین رویدادها