محتوای دیجیتال
در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده مردم از فضای مجازی و نیز ایجاد کسبوکارهای مختلف لزوم استفاده از این فضا برای هر فردی که میخواهد دیده شود مهم است.شتابدهنده حوزه محتوای دیجیتال حامی ایدههای افراد در این راستا بوده و مشاوره و حمایتهای مالی ، میتواند ایدهها را به عمل تبدیل کرده و فرصتهای بینظیری را ایجاد کند. شما هم میتوانید از این حمایتها برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
محتوای دیجیتالی به مجموعهای از مطالب و محتوایی گفته میشود که از دانستهها و تجربیات ما خارج است و مخاطب با مشاهده آن، میتواند بهسادگی، محتوا را درک کند و بهصورت دیجیتال عرضهشده است. محتوای دیجیتال میتواند بهصورت تصویری، صوتی و متنی باشد.
درگذشته، کتاب، روزنامهها و مجلات رسانههایی بودند که اطلاعات لازمه را برای مردم ارائه میکردند. بعد از گذشت زمان، تلویزیون و رادیو هم به این رسانهها اضافه شد؛ اما در قرن 21 محتوای دیجیتالی توانست خود را میان رسانهها جا دهد و عموم مردم اخبار و اطلاعات را توسط این رسانه دریافت میکنند. بهطوریکه حتی کتابها و مجلهها هم تبدیل به محتوای دیجیتالی شدند. از موقعی که مبحث تولید محتوا، وارد حوزههای فناوری اطلاعات IT، کسبوکارها و دیجیتال مارکتینگ شده، بهصورت پیدرپی شاهد توسعه و پیشرفت این حوزه هستیم.
اهمیت تولید محتوای دیجیتال
توسعه اینترنت و الکترونیکی شدن تمامی بخشهای زندگی بشر، باعث شده که تعداد کاربران فضای مجازی بهصورت تصاعدی گسترش یابد و گسترش کاربران اینترنت موجب شده که فردی که چند سال قبل در خیابانها و بیلبوردها دنبال تبلیغ کردن محصول خود بود، امروز در اینترنت به دنبال آن باشد.
تولید محتوای دیجیتالی آگاهی افراد از برندتان را افزایش میدهد و حس اعتماد را در کاربر تقویت میکند بهطوریکه اگر مخاطبان سؤالاتی در مورد زمینهای داشته باشند، شما آنها را راهنمایی میکنید و مخاطب با نتیجه رسیدن به این موضوع، حس اعتماد در آن ایجاد میشود. تولید محتوای دیجیتالی مفید و ارزشمند برای مخاطبان سبب میشود که کاربران، تبدیل به مشتریان وفادار شوند و از دیگر محتواهای تولیدشدهتان هم بازدید کند. همچنین تولید یک محتوای دیجیتالی موفق، نیازمند یک تیم بالقوه و حرفهای است و با تیم سازی بیشتر، سرمایهها نیز به حداقل میرسد.
تولید محتوای دیجیتال ارزشمند
تولید یک محتوای ارزشمند و جذاب نیازمند مراحل مختلفی است تا بیننده یا شنونده را به محتوای تولیدشده جذب کند. اولین گام این است که شما باید یک متن و سناریوی علمی و قوی برای محتوا داشته باشید و موضوع متن باید برای مخاطب ارزش زیادی داشته باشد. مرحله بعد استفاده از عکس و ویدئو برای جذاب .گام بعدی انتخاب اجزای مناسب در تولید محتوای دیجیتالی است. مرحله بعدی، ساخت محصولاتی همچون عکس، ویدئو و فایلهای صوتی یا همان پادکست است و مرحله آخر، ارائه محتوای دیجیتالی از طریقهای مختلف میباشد. علاوه بر این استراتژیهای بیشتری وجود دارد تا مخاطب را بیشتر به محتوای دیجیتالی تولیدشدهتان جذب کنید. از استراتژیهای مهم در تولید یک محتوای دیجیتالی درجهیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- از ابزارهای تولید محتوای دیجیتالی بهره بگیرد.
- روی مباحث علمی تمرکز کنید.
- از داستان و مثال برای توضیح یک مبحث خاص استفاده کنید.
- بیشتر از عکس و ویدئو استفاده کنید تا محتوایتان جذابتر به نظر برسد.
- میتوانید از رسانههای دیگر کمک بگیرید.
- از مخاطبان شناخت داشته باشید.
- محتوا را به شیوه محاورهای ارائه دهید.
- سعی کنید از تبلیغات استفاده نکنید.
ابزارهای تولید محتوای دیجیتال
سرمایه، خلاقیت و تلاش عنصرهایی هستند که شما میتوانید بهوسیلهی آنها یک محتوای دیجیتالی درجهیک و باکیفیت بسازید اما این عمل، نیاز به زمان کافی است. ابزارهای تولید محتوای دیجیتالی موجب سهولت این کار شدند و مدتزمانی که یکبر روی یک محتوا گذاشته میشود را به حداقل میرساند.
چند نمونه از ابزار های تولید محتوای متنی
نرم افزار ورد (Office Word)
معمولاً نرمافزار ورد (Word) برای ما در تولید محتوای دیجیتالی، اولین گزینه است. ورد نرمافزاری نیست که تنها بتوانیم فقط بهوسیله آن، متن ساده اضافه کنیم. برنامه ورد دارای افزونههای بسیاری میباشد که یکی از این افزونهها شامل بررسی املای کلمات، دستور زبان، قالببندی متن و فونت میباشد. همچنین اضافه کردن آیتمهای گرافیکی و قالببندی خودکار در ورد امکانپذیر است.
گوگل ترندز (Google Trends)
با استفاده از این ابزار گوگل، شما میتوانید آن کلماتی را که بین کاربران گوگل محبوب هستند را پیدا کنید تا بتوانید این کلمات را در متن نوشتاریتان اضافه کنید. این کار باعث میشود که محتوای تولیدشده بازدید بیشتری داشته باشد.
دیکشنری های آنلاین
با استفاده از این ابزار میتوانید معانی کلمات را استخراجکنید و کلمات را در جای خود، بهدرستی به کار ببرید. دیکشنریهای آنلاین بسیاری از کلمه هارا به بخشهای کوچکتری تبدیل میکند که تأثیر زیادی در تولید محتوای متنی دارد.
چند نمونه از ابزار های تولید محتوای تصویری و ویدئویی
ادوب پریمیر (Adobe premiere)
یکی از ابزارهای قدرتمند تولید محتوای دیجیتال که میتواند ویدئوهایی با رزولوشن بالا را ویرایش کند، ادوب پریمیر میباشد. با استفاده از این ابزار میتوانید ریزترین و حساسترین نقاط یک ویدئو را ویرایش کنید و از جلوههای صوتی و تصویری جهت زیبایی محتوا استفاده کنید.
ادوب فوتوشاپ ( Adobe Photoshop)
بدون شک یکی از بهترین و قویترین ابزارها برای تولید محتوای تصویری و ویرایش عکسهای جذاب و باکیفیت، فوتوشاپ است. شما میتوانید تصاویری خلاقانه را با ابزارهای بیشمار فتوشاپ طراحی کنید و محتوای تصویری مناسبی درزمینهٔ های مختلف ایجاد و ویرایش کنید.
چند نمونه از ابزار های تولید محتوای صوتی
Audacity
Audacity یک نرمافزار رایگان برای ضبط و ترکیب صدا برای تولید پادکست است. این ابزار برای کسانی که به دنبال یک برنامه ساده با امکانات فراوان برای تولید محتوای صوتی هستند، مناسب است. شما با حذف کردن بخشهای بیصدا، تغییر دادن زیر و بمی صدا و حذف نویز میتوانید به پادکست خود زیبایی ببخشید.
Speaker Studio
نرمافزار Speaker Studio نیز یک اپلیکیشن ساده و کاربردی برای تولید پادکست است. این اپلیکیشن مخصوص دستگاههای اندرویدی است و بهصورت رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته است که اگر سیستم مناسبی برای تولید محتوای صوتی ندارید، میتوانید با استفاده از این اپلیکیشن، پادکستهای خود را ضبط و میکس کنید.
شتابدهنده تحلیلگران
با توجه به اهمیت روزافزون محتوای دیجیتال افراد زیادی به سمت این حوزه روی میآورند و از مزایای آن برخوردار میشوند.
شتابدهنده تحلیلگران یک حامی برای تمامی افرادی که در راستای محتوای دیجیتال ایدهای نوین دارند، میباشد که با حمایتهای مالی ، آموزش و منتورینگ کمک میکند تا افراد بتوانند ایدههای خود را به واقعیت تبدیل کنند.اگر شما هم در این حوزه ایدهای دارید که نیاز به حمایت دارد میتوانید با ما در این زمینه همکاری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست شتابدهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
آخرین مقالات
حمایت از ایده ها و استارتاپ ها در تبریز
تبریز، به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در ایران، توانسته
مشاوره تجاری سازی در تبریز
مشاوره تجاری سازی در تبریز یکی از مهمترین عوامل موفقیت
سرمایه گذاری در تبریز
تبریز یکی از مهمترین شهرهای ایران در زمینه اقتصادی و